ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Пам’ятка керівника закладу дошкільної освіти

НАКАЗ 45-ОД Про діяльність базових (опорних) закладів освіти з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності

Pamyatka_29.06.2023

Pamyatka_15.02.2023

Pamyatka_06.02.2023

Pamyatka_30.01.2023

Pamyatka_23.01.2023

Pamyatka_16.01.2023

Pamyatka_09.01.2023

Pamyatka_03.01.2023

Pamyatka_28.12.2022

Pamyatka_21.12.2022

Pamyatka_14.12.2022

Пам’ятка 07.12.2022

Pamyatka_30.11.2022

Pamyatka_23.11.2022

Пам’ятка_16.11.2022

Пам`ятка_02.11.2022

Пам`ятка 26.10.2022

Pamyatka_19.10.2022

Pamyatka_12.10.2022

Pamyatka_03.10.2022

Пам`ятка _07.09.2022

Пам`ятка 22.08.2022

Пам’ятка 02.08.2022

Надання-першої-допомоги-потерпілим-у-разі-нещасного-випадку-Панасенко-А.В.

Пам’ятка 29.06.2022р

Пам’ятка 22.06.2022

Рекомендації служби з охорони праці

Пам’ятка.Дії в разі виявлення вибухових пристроїв

Пам’ятка, якщо ви стали заручником

Пам’ятка про тероризм

Як реагувати на загрозу хімічної атаки та надати першу допомогу

Безпека життєдіяльності дошкільників.
Організація роботи з безпеки життєдіяльності дітей в закладі дошкільної освіти

             Дошкільний навчальний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного, нешкідливого утримання дітей, раціонального харчування. Здоров’я, його охорона та зміцнення, безпека дітей повинні бути життєвою стратегією, пріоритетом у роботі дошкільних закладів.

(Закон України “Про дошкільну освіту”)

         Дитина повинна самостійно вирізняти основні небезпечні чинники довкілля. Знати правила безпечного перебування вдома, у дитячому садку, на вулиці, на воді, на льоду, на спортивному майданчику (Базовий компонент дошкільної освіти в Україні)

Життя і здоров`я дітей  —  найважливіша цінність

Загальновідомо: дитинство — унікальний період у житті людини, адже саме в цей час формується її здоров’я, відбувається становлення особистості. Досвід дитинства багато в чому визначає доросле життя людини.

       Дитина, її життя і здоров’я — найвища цінність держави. Тож захистити її від можливих небезпек і навчити безпечно взаємодіяти з довкіллям  (предметним,природним та  со­цільним ) — одне з провідних завдань, визначених у голов­ному документі дошкільної освіти — Базовому ком­поненті.

Так, саме дошкільний навчальний заклад:

  • створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;
  • формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;
  • сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, розумовому, психічному й фізичному розвитку дітей.

          Щоб забезпечити гармоній­ний розвиток людини, потрібно з дошкільного віку формувати у дітей  усвідомлення цінності свого життя і здоров’я, бережного ставлення до власного здоров’я, вироблення стереотипів без­печної поведінки в довкіллі. Адже, проблема навчання  дітей правил особистої безпеки потребує уваги з боку дорослих: педагогів і батьків. Слушні та вчасні поради дорослих по­винні допомогти дитині зберегти своє життя, зміцнити здоров’я, усвідомити, що грати можна не скрізь і що деякі заборони та правила – не примхи дорослих, а життєва необхідність.

Головна ме­та – формування в кожної дитини активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки, формування здорового способу життя, накопичення ними знань та  навичок безпечної поведінки вдома, на вулиці, у дошкільному навчальному закладі, в природі тощо.

Етапи освітньої роботи з формування в дошкільнят навичок безпечної поведінки

  • Підготовчий етап. Полягає в отриманні та частковому узагальненні вражень про небезпеку, що може чатувати на дітей у довкіллі. Доречні такі форми і методи роботи, як екскурсія, цільова прогулянка, спостереження, читання художніх творів, розглядання ілюстрацій, перегляд відеофільмів, мультфільмів тощо.
  • Основний етап. Робота з формування певної системи уявлень та вироблення навичок безпечної поведінки. На цьому етапі доцільно застосовувати різні види ігор з елементами безпеки життєдіяльності, бесіди, складання описових та творчих розповідей дітьми, розучування комплексів загальнорозвивальних вправ, віршів, виконання трудових доручень тощо.
  • Практичний етап. На цьому етапі діти мають застосовувати набуті знання та вміння на практиці. Доречним буде використання таких форм і методів роботи, як розв’язання проблемних ситуацій, творчих завдань, пошуково-дослідницька діяльність, проведення свят, розваг, змагань, конкурсів тощо.

Форми роботи з дітьми з безпеки життєдіяльності

  • Спостереження
  • Бесіди пізнавального та узагальнюючого змісту
  • Заняття
  • Різні види ігор
  • Екскурсії
  • Спортивні свята та тематичні розваги
  • Запис радіопередач
  • Виставки (продуктивна діяльність)